Obsługa osób uprawnionych - tłumacz języka migowego - Komenda Powiatowa Policji w Żarach

Biuletyn Informacji Publicznej

Obsługa osób uprawnionych - tłumacz języka migowego

 

Obsługa osób uprawnionych - tłumacz języka migowego

POMOC W ZAŁATWIENIU SPRAWY DLA OSÓB DOŚWIADCZAJĄCYCH TRWALE LUB OKRESOWE TRUDNOŚCI W KOMUNIKOWANIU

Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dziennik Ustaw z 2011 roku Numer 209, pozycja 1243, z późniejszymi zmianami) organy administracji publicznej są zobowiązane do zapewnienia realizacji usługi pozwalającej na komunikowanie się z osobami doświadczającymi trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się.

 

Wybór preferowanej formy komunikacji

Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy, dla której właściwą terytorialnie jest Komenda Powiatowa Policji w Żarach, może wybrać jeden ze sposobów dokonania zgłoszenia potrzeby skorzystania z usługi:

1.wysłanie wiadomości e-mail pod adres: komendant.kpp_zary@go.policja.gov.pl

2.przesłanie informacji faksem pod numer: 47 79 41 205,

3 wysłanie wiadomości SMS pod numer 519 534 684.

Osoby będące „osobami uprawnionymi” w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych  (Dziennik Ustaw z 2011 roku Numer 127, pozycja 721, z późniejszymi zmianami) mają prawo do korzystania z bezpłatnej usługi polegającej na załatwieniu sprawy z pomocą tłumacza migowego. Usługa ta będzie realizowana podczas wizyty osoby uprawnionej w Komendzie Powiatowej Policji w Żarach.

Osoba uprawniona, która wyrazi chęć skorzystania z tego rodzaju usługi proszona jest o zgłoszenie tego faktu co najmniej 3 dni przed terminem wizyty w Komendzie Powiatowe Policji w Żarach.

Wysłanie zgłoszenia

Wysyłając zgłoszenie należy podać następujące dane:

1. imię i nazwisko osoby uprawnionej,

2. imię i nazwisko osoby przybranej (jeśli jest wybrana),

3. rodzaj sprawy i krótki jej opis (w przypadku sprawy już prowadzonej osobę lub komórkę organizacyjną Komendy, która sprawę realizuje),

4. propozycję terminu wizyty (z wyjątkiem spraw bardzo pilnych, co najmniej 3 dni przed terminem wizyty w Komendzie Powiatowej Policji),

5. kontakt zwrotny /sposób kontaktowania się z osobą uprawnioną (zgłaszającą),

6. preferowaną metodę komunikacji (polski język migowy, system językowo-migowy, sposób komunikowania się osób głucho niewidomych, lub inna proponowana forma komunikacji )

Zgłoszenie przesłane w dni wolne od pracy lub po godzinach pracy Komendy będą załatwiane i potwierdzane w pierwszy dzień roboczy następujący po dniu odebrania maila lub faksu.

 

Spotkanie i załatwienie sprawy

O terminie i miejscu spotkania osoby uprawnionej z właściwym merytorycznie pracownikiem Komendy Powiatowej Policji w Żarach i tłumaczem osoba zainteresowana zostanie powiadomiona w sposób określony w zgłoszeniu.

Na podstawie obowiązujących od dnia 1 kwietnia 2012 roku przepisów ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dziennk Ustaw Numer 209, pozycja 1243) osoby uprawnione, czyli doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, mają prawo:

1. Skorzystać w kontaktach z Komendą Powiatową Policji w Świebodzinie z pomocy osoby przybranej, czyli osoby która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumienia z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej.

2. Skorzystać z pomocy wybranego tłumacza języka migowego.

Prawo to może być ograniczone wyłącznie ze względu na zasady określone w przepisach ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 roku. o ochronie informacji niejawnych (Dziennik Ustaw Numer 182, pozycja 1228).


 

Osoba uprawniona, która wyrazi chęć skorzystania z tego rodzaju usługi proszona jest o zgłoszenie tego faktu co najmniej 3 dni przed terminem wizyty w KPP w Żarach.

Wybór preferowanej formy komunikacji

Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy, dla której właściwa jest jednostka Policji może wybrać jeden ze sposobów dokonania zgłoszenia potrzeby skorzystania z usługi:

1.       wysłanie maila pod adres: rzecznik.kpp_zary@go.policja.gov.pl,

2.       przesłanie informacji faksem pod numer: 47 79 41 205

3.       przesłanie informacji za pomocą SMS pod numer: 690-106-602

Wysłanie zgłoszenia

Wysyłając zgłoszenie należy podać następujące dane:

1.       imię i nazwisko osoby uprawnionej,

2.       imię i nazwisko osoby przybranej (jeśli jest wybrana),

3.       rodzaj sprawy i krótki jej opis (w przypadku sprawy już prowadzonej osobę lub komórkę organizacyjną Komendy, która sprawę realizuje),

4.       propozycję terminu wizyty (z wyjątkiem spraw bardzo pilnych, co najmniej 3 dni przed terminem wizyty w KPP),

5.       kontakt zwrotny/sposób kontaktowania się z osobą uprawnioną (zgłaszającą),

6.       preferowaną metodę komunikacji (polski język migowy, system językowo-migowy, sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych)

Zgłoszenie przesłane w dni wolne od pracy lub po godzinach pracy Komendy będą załatwiane i potwierdzane w pierwszy dzień roboczy następujący po dniu odebrania maila lub faksu.

Spotkanie i załatwienie sprawy

O terminie i miejscu spotkania osoby uprawnionej z właściwym merytorycznie pracownikiem Komendy Powiatowej Policji w Żarach i tłumaczem osoba zainteresowana zostanie powiadomiona w sposób określony w zgłoszeniu.

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 

Metryczka

Data publikacji : 30.09.2014
Data modyfikacji : 31.03.2025
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Żarach
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Sylwia Tyburska
Osoba udostępniająca informację:
Sylwia Tyburska
Osoba modyfikująca informację:
Sylwia Tyburska
do góry